Hoofdmenu
    Hoofdpagina
    Gedichten
    Auteurs
    Zoeken
    Reacties
    Insturen
    Voorwaarden
    Greencard
    Contact

  Inloggen
 

  Registreren
  Wachtwoord vergeten

  Laatste 35 reacties
 
re: FEESTDiotheC...
re: Lezenwietewu...
re: Lezenwietewu...
re: FEESTSoit
re: FEESTSoit
re: vegannis...MirandaMei
re: FEESTMirandaMei
re: InktDiotheC...
re: Pasen aa...Tsila
re: Inktwijnand
re: vegannis...Erik Le...
re: vegannis...Mr.Deuce
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktBuigt
re: Inktcoolbur...
re: InktDiotheC...
re: Inktwijnand
re: Inktcoolbur...
re: Inktwijnand
re: InktDiotheC...
re: InktDiotheC...
re: InktDiotheC...
re: (G)razen...coolbur...
re: Spokencoolbur...
re: De geur ...Claudel...
re: SpokenClaudel...
re: vegannis...Erik Le...
re: [30-007]...Claudel...
re: Morsewijnand
re: Herderst...coolbur...
re: Nimfomaniakcoolbur...
re: Brozen d...MirandaMei
 Meer reacties

  Laatste 25 gedichten
 
Inktcoolbur...
vegannisatieErik Le...
The African ...Claudel...
Licence to k...Claudel...
I wanna be y...Claudel...
Waar is Stev...Claudel...
alweer bijna...DiotheC...
Con-textdegon valk
Stop de tijd !!Claudel...
Tattoo you Claudel...
Zo'n dagDiotheC...
Een HuisHenk Gruys
herfst 2019augusta
FEESTSoit
Filosoof in ...Claudel...
bewegingenErik Le...
dubbellevenErik Le...
Claude Money?Claudel...
Brothers in ...Claudel...
Beast of bur...Claudel...
VogelsMarkeR
SleutelsHenk Gruys
Renee, remem...Claudel...
ViltjeSoit
Adem voor ad...seline168
 Meer gedichten
Ode
 zijlstra - 18:09 23-05-2007 Stuur e-mail  Profiel bekijken van zijlstra  Bekijk statistieken van dit gedicht 

oh ze is heerlijk als vette makreel

haar zilte slurpschoot

zachter dan mijn tong

haar lustborsten toppend van chocolade

 

haar benen, slanke zuilen

met billen als waterdruppels

glanzend in de zon

 

haar oogwit vochtig spiegelend

God wat is ze mooi

heilig mooi

 

meer dan dat

ze is lekker als vette makreel
Reactie insturen
Graag eerst...

Inloggen of Registreren
re: Ode
Reactie gegeven door Kim Weckx - 20:24 01-06-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
een hete of een heethoofd... is dat hetzelfde??? *sprak de blonde wijze vrouw*

dagdag!

re: Ode
Reactie gegeven door zijlstra - 20:22 01-06-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
dan zal je een hete zijn kim ;)

re: Ode
Reactie gegeven door Kim Weckx - 20:20 01-06-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik een kouwe....hmmm...das een goede vraag...
op zijn tijd een ijsklontje kan ik wel waarderen ja.

re: Ode
Reactie gegeven door zijlstra - 15:49 31-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ja de titel is veranderd - was voorheen: 'liedje' (vanwege de gelijkenis met het hooglied)
en de derde strofe is een beetje veranderd

is die kim zo'n kouwe ?

re: Ode
Reactie gegeven door Zij - 15:46 31-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Het 'gedicht' is veranderd, door reacties van anderen? Ik vind hem humor hebben deze, zelfs Kim wordt er bijna, met de nadruk op bijna, opgewonden van,

nou heb ik ook niets met vette makreel, dat scheelt,

re: Ode - voorheen 'liedje'
Reactie gegeven door zijlstra - 12:47 26-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
onder invloed van de kritiek hieronder heb ik het maar veranderd
voor mijn gevoel is het wel een verbetering

daarmee is het nu echter ook een gedicht dat au sérieux genomen wil worden

re: liedje
Reactie gegeven door zijlstra - 01:56 26-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
oh ik bedoelde eenvoudig dat uberhaupt het woord lied niet zover gezocht was
en ik dacht dat je het daarover had donna
ik wilde het wat diminueren
ik dacht toen even dat je dat ontging

verder niet belangrijk hoor
wat mijn kant betreft

maar goed, ik begrijp je kritiek
heb je misschien een suggestie voor een andere titel ?

re: liedje
Reactie gegeven door Donna - 01:48 26-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
wat gek dat je dat niet ziet>

ik heb de regels van mijn reactie terug ingeslikt, ze daarna opnieuw opgehoest en herlezen.
toch kwam ik niet de zin tegen: "geen associatie met het hooglied" - misschien helpt het wanneer jij de letters van mijn reactie in een andere volgorde legt?

Koffie is koffie. Een substantie die voor koffie moet doorgaan heet surrogaat en niet "fietje".
Hooglied is hooglied. Iets wat daar voor moet doorgaan mag op z'n minst aanspraak maken op een andere titel dan "liedje". Mijn mening.

Maar je moet het zelf weten, ik lig er geen nacht wakker van. Grijnss...



re: liedje - buigt
Reactie gegeven door zijlstra - 00:54 26-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik ben zo arrogant om "complimenten" te negeren dan wel zo snel mogelijk te vergeten
maar dit echode toch onverwacht na

> Zelfbewust mannelijk, zonder machochisme

ik vind plots dat ik je tekort doe in heldere opmerkingen over jouw gedichten

re: liedje - correctie
Reactie gegeven door zijlstra - 17:40 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
maar dát zat er gewoon even niet in

re: liedje
Reactie gegeven door zijlstra - 17:40 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
nee ik voel dat niet zo, die titel
er is na deze plaatsing nog een fluisterlied gekomen en een laaglied, dus die afkeer wordt ook niet breed gedeeld lijkt me

ach god's offer...het hoort er een beetje bij
mede vanwege de topos van het hooglied
tis ook het teken dat het niet zo ernstig genomen moet worden - hoewel het ook geen melig gedicht is
maar in een ernstig gedicht stond dit natuurlijk wel misplaatst

ik ben het uiteraard wel met je eens dat dit veel beter kan
maar dat er gewoon even niet in

re: liedje
Reactie gegeven door Buigt - 17:28 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
In een slecht gedicht zit geen; in een matig gedicht een halve; in een mediocer gedicht driekwart; in een redelijk gedicht één regel; in een behoorlijk gedicht twee; in een goed gedicht méér dan twee regels en in een uitstekend gedicht zijn het vrijwel alle regels die je bijblijven. Zo werkt de waardering van Buigt ongeveer. Is dat meteen ook eens duidelijk.

Volgens dat schema is dit een behoorlijk tot goed gedicht, ook al valt er heel wat te zeuren weer. Die titel is met name inderdaad kut (o sorry schoots). En ook verderop - God's offer fjoe - staan er dingen die ik liever niet gelezen had. Maar het gaat om de poëzie die er wèl is. Bijvoorbeeld

- ze is lekker als vette makreel
- billen als waterdruppels

Ja dat zijn fijne dingen voor de mensen. Zelfbewust mannelijk, zonder machochisme. De perfecte toon bijna in twee regels. Da's helemaal niet makkelijk hoor.

re: liedje
Reactie gegeven door zijlstra - 14:23 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
nee dat ken ik niet
maar aangenomen dat ze niet lesbisch is, huiver ik al bij voorbaat bij de vergelijkingen die ze gebruikt om een man te bezingen

re: liedje
Reactie gegeven door Kapitein_Lafbek - 14:18 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ik helaas 1 teveel, Zijlstra.

Ken je dat gedicht van - hoe heet ze ook alweer - judith herzberg. Dat is een bewerking van het Hooglied.

Wel tof.

Gr.KL

re: liedje
Reactie gegeven door zijlstra - 14:12 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik kan je naar eer en geweten verzekeren lafbek dat ik nog nooit een gedicht van pietersz gelezen heb

of staat je een bepaalde vette makreel voor ogen ?

re: liedje
Reactie gegeven door zijlstra - 14:10 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
wat liggen onze wegen toch ver uit elkaar lilian
ik vind liedje als titel leuk en ik kan me voorstellen dat het je onverschillig laat maar om het nou een echt slechte titel te noemen... nee dat begrijp ik volstrekt niet
dan neem je het gedicht ook te ernstig

hoe dan ook, ik moest gisteravond nog denken over wat je zei: dat het origineel willen zijn je erg in de weg zit bij het schrijven
dat klinkt voor mij ook als komen uit een andere, mij onbekende wereld
ik ben net zo ijdel als ieder ander hoor en waarschijnlijk zelfs bovengemiddeld
maar dát ken ik niet, beslist niet
als ik een paar regels aan de mist kan onttrekken dan ben ik tevreden
het idee origineel te willen zijn speelt bij mij totaal maar dan ook totaal geen enkele rol

waarmee ik maar wil zeggen dat we kennelijk nogal verschillen

re: liedje
Reactie gegeven door Kapitein_Lafbek - 14:06 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Het doet me heel erg aan de teksten van Pietersz denken.
In het bijzonder de eerste twee strofen.

Gr.KL

re: liedje
Reactie gegeven door Kapitein_Lafbek - 14:05 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Het doet me heel erg aan de teksten van Pietersz denken.
In het bijzonder de eerste twee strofen.

Gr.KL

re: liedje
Reactie gegeven door Lilian_C - 13:59 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ik zou nooit een gedicht de titel liedje geven.
Dát vind ik pas een slechte titel.
Maar ja.

Ik moet weer weg. Anders zou ik meer over je vers zeggen, las het eerder en had er niet zoveel mee.

Laterszzzz

re: liedje
Reactie gegeven door zijlstra - 13:56 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
tja ik zie het niet zo lafbek

ik vind het woord 'liedje' ook wel leuk
buigt gebruikte dat laatst onder een gedicht van me en dat was ook een reden het te gebruiken

re: liedje
Reactie gegeven door Kapitein_Lafbek - 13:52 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Inderdaad. Zelfs dat.

Ik heb zelf een gedicht dat Laaglied heet.

Dus ik heb wel een beetje boter op mijn hoofd. In deze.

Gr.KL

re: liedje
Reactie gegeven door zijlstra - 13:51 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
het ging zo lafbek: ik at een overheerlijke makreel
en toen begreep ik plots de schrijver van het hooglied
verder noem ik het een 'liedje' en dat is conform de bescheidenheid die je in acht hoort te nemen
of vind je dat zelfs te aanmatigend ?

re: liedje
Reactie gegeven door Kapitein_Lafbek - 13:48 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Oké. Je kijkt dus naar een vrouw zoals een bouwvakker naar een vrouw kijkt. Dat je dit met het Hooglied durft te vergelijken getuigt van grote moed. Nu nog een keer durven fluiten wanneer ze langs loopt.

Gr. KL

re: liedje
Reactie gegeven door zijlstra - 13:35 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
of bedoel je eriks reactie ?

dat is gewoon zijn manier om te zeggen dat ie het gedicht niks vindt


re: liedje
Reactie gegeven door zijlstra - 13:22 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik neem aan dat ik niks verkeerds tegen je hebt gezegd kim...???

maar waar stoor je je dan aan ??

re: Sheena>>>liedje
Reactie gegeven door Kim Weckx - 11:58 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
kijk...en om dit soort reacties ging ik bij de vorige lettertempel weg en ga ik nu weer weg...
toch echt een andere mening over wat een leuke bezigheid is vermoed ik.

(Zijlstra, mijn excuses dat dit onder jouw liedje staat)


re: liedje
Reactie gegeven door ErikLelieveld - 02:40 25-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet

Ik koop makreel
die doe ik in schoenendoos
die begraaf ik in de grond
en na maand of drie graaf ik schoenendoos uit
postzegel erop
opsturen naar Zijlstra


re: liedje
Reactie gegeven door zijlstra - 19:18 24-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
lees dan het hooglied kim
als je borsten met druiventrossen worden vergeleken en je ogen met duiven en dat je schoot ruikt naar de libanon
dan voel je je weer helemaal goed

re: liedje
Reactie gegeven door Kim Weckx - 10:34 24-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Jochem Myjer vergelijkt de (putten)dij van een vrouw met een poffertjespan.... en dan nu vergeleken worden met een kleffe vijg... ik voel me zwaar pissed...maar misschien wel de naakte waarheid... ;)




re: liedje
Reactie gegeven door zijlstra - 01:44 24-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik noemde het eigenlijk 'liedje' vanwege de associatie met het hooglied uit het oude testament
wat gek dat je dat niet ziet
daar wordt een vrouw ook vergeleken met druiventrossen en dijtjes van herten en vijgen en wat al niet meer

re: liedje
Reactie gegeven door Donna - 01:42 24-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
misschien omdat het geen liedje is? ;)
althans IK vind het geen liedje.
(de laatste methode van commentaar geven wordt sterk aanbevolen door psychologen en aanverwante artikelen - grijns)

re: liedje
Reactie gegeven door zijlstra - 01:32 24-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
och waarom geen liedje over een lekker wijf donna
en als je het nadrukkelijk een liedje noemt kan het nog een beetje poezie zijn
maar als je het als poezie presenteert heeft het dat juist niet

re: liedje
Reactie gegeven door Donna - 01:28 24-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
verrassend.
Ja, loopt goed. Beelden zijn o.k.
Alleen die titel ....... daar vind ik niks aan.
Wat mij betreft mag je "God's offer" als titel nemen.
Maar iets als "sissende sampam" (ik geloof ooit een suske en wiske titel) zou ook niet misstaan :)


re: liedje
Reactie gegeven door zijlstra - 01:08 24-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ha drie dames die hierop reageren - fijn !!
dank dank dank

re: liedje
Reactie gegeven door Rachel - 00:38 24-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Lijkt mij een absolute kanshebber voor de top 100 mits gezongen door een hoogblonde dame, type graten pakhuis.

Leuk.

rachel

re: liedje
Reactie gegeven door Kim Weckx - 22:42 23-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
je wordt er bijna opgewonden van...;)
(jammer dat het vette makreel in dit schrijven dan het ijsklontjes effect heeft:-)))

re: liedje
Reactie gegeven door Beli - 22:37 23-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Haha, wat een vrolijke voor jouw doen!
Ik vind hem erg leuk trouwens; een vrolijke driekwartsmaat voel ik erbij.

Groet,


re: liedje
Reactie gegeven door zijlstra - 19:02 23-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
toelichting: ik at vandaag voor het eerst sinds jaren weer eens gerookte, vette makreel


De gedichten die ingezonden zijn op de website van de lettertempel en e.v.t. toekomst projecten die gekoppeld zijn aan de lettertempel blijven ten alle tijden eigendom van de feitelijke auteur van het gedicht. Zonder toestemming van de feitelijk auteur mogen de gedichten niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen op deze site en indien hier toestemming voor gegeven is door de feitelijke auteur het uitgeven van de gedichten door lettertempel zelf. Mocht er sprake zijn van misbruik van de content en de gedichten die gepubliceerd zijn op deze site door wat dan ook dan zullen er hoe dan ook (in samenspraak met de auteur) stappen worden ondernomen.
2006-2024 © Bizway - BTW nr. NL821748014.B01 - KvK 28086287