Hoofdmenu
    Hoofdpagina
    Gedichten
    Auteurs
    Zoeken
    Reacties
    Insturen
    Voorwaarden
    Greencard
    Contact

  Inloggen
 

  Registreren
  Wachtwoord vergeten

  Laatste 35 reacties
 
re: FEESTDiotheC...
re: Lezenwietewu...
re: Lezenwietewu...
re: FEESTSoit
re: FEESTSoit
re: vegannis...MirandaMei
re: FEESTMirandaMei
re: InktDiotheC...
re: Pasen aa...Tsila
re: Inktwijnand
re: vegannis...Erik Le...
re: vegannis...Mr.Deuce
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktBuigt
re: Inktcoolbur...
re: InktDiotheC...
re: Inktwijnand
re: Inktcoolbur...
re: Inktwijnand
re: InktDiotheC...
re: InktDiotheC...
re: InktDiotheC...
re: (G)razen...coolbur...
re: Spokencoolbur...
re: De geur ...Claudel...
re: SpokenClaudel...
re: vegannis...Erik Le...
re: [30-007]...Claudel...
re: Morsewijnand
re: Herderst...coolbur...
re: Nimfomaniakcoolbur...
re: Brozen d...MirandaMei
 Meer reacties

  Laatste 25 gedichten
 
Inktcoolbur...
vegannisatieErik Le...
The African ...Claudel...
Licence to k...Claudel...
I wanna be y...Claudel...
Waar is Stev...Claudel...
alweer bijna...DiotheC...
Con-textdegon valk
Stop de tijd !!Claudel...
Tattoo you Claudel...
Zo'n dagDiotheC...
Een HuisHenk Gruys
herfst 2019augusta
FEESTSoit
Filosoof in ...Claudel...
bewegingenErik Le...
dubbellevenErik Le...
Claude Money?Claudel...
Brothers in ...Claudel...
Beast of bur...Claudel...
VogelsMarkeR
SleutelsHenk Gruys
Renee, remem...Claudel...
ViltjeSoit
Adem voor ad...seline168
 Meer gedichten
Aan de bar
 zijlstra - 19:25 17-05-2007 Stuur e-mail  Profiel bekijken van zijlstra  Bekijk statistieken van dit gedicht 

ze spreidt haar benen voor mijn woorden
begerig naar het gesprek

haar visie op het vacuum
en dat ze exposeert in utrecht

ze is mooi, ze is jong
ik zie het verlangen
nog voor het haar hoofd bereikt

ik wil slechts neuken
maar niet met haar
en zij niet met mij

bedenkt ze zich

maar ik was eerst
daar hecht ik aan


Reactie insturen
Graag eerst...

Inloggen of Registreren
re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 01:22 19-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
goh... wat haat je me bitter
haha

re: Aan de bar
Reactie gegeven door hspbitter - 00:43 19-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Je kunt niets begrijpen zijlstra, dus probeer het ook maar niet. Je zou er eens te transparant van worden.
Transparant? Jouw tekst? Laat me niet lachen. Transpirant zal je bedoelen, een en al lucht van butaanzuur.

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 16:03 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
zou het kunnen zijn dat dit gedicht je ergert bitter omdat het transparant is
want dat is wat ik als kritiek op jouw gedicht had: de onbegrijpelijkheid, de gezochte omschrijvingen die je zelf niet eens begrijpt maar waar een suggestie van dichterlijkheid van moet uitgaan
dat noem ik dichtersbedrog en daar leed jouw gedicht aan

als je daaraan verknocht bent dan kan ik me heel goed voorstellen dat transparantie je ergert
doe je zelf zo je best op onbegrijpelijkheid en daar zet zijlstra zomaar iets begrijpelijks neer...
schande is het, pure schande
dat hangt je natuurlijk de keel uit

moet ik je zo begrijpen bitter ?


re: Aan de bar
Reactie gegeven door hspbitter - 15:57 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Even overwoog ik om mijn mening expliciet als subjectief aan te kondigen, ant stel je voor dat zijlstra weer een aanval krijgt.
Toch maar niets, want dat gewauwel over visioenen en oprechtheid (en dan een ander dichtersbedrog aanwrijven) hangt me de keel uit.

Zo ook deze tekst, meteen al na eerste lezing. En ook nog na vele lezingen, om zeker te zijn dat ik niets over het hoofd had gezien.

Zijlstra zelf zegt ervan: "hij is niet gegroeid (ook al heb ik er een regel aan toegevoegd), maar ook niet minder geworden". Ik kan me dat voorstellen, want een waardeloze tekst kan niet minder worden dan niks en meer worden lijkt me ook stug.

Ik zou alle regels verwijderen, behalve de titel. Die is als enig deel van de tekst voor meerdere uitleg vatbaar.

En o ja, zijlstra, deze reactie is met opzet zeer agressief ten opzichte van je tekst. Jammer dat hij niet te verscheuren is! ;-)

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 14:47 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
dat is een zinnige vraag lilian en geheel contrair aan wat men vaak als canon voorstelt

re: Aan de bar
Reactie gegeven door Lilian_C - 14:39 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Nee, ben ik niet. Sommige woorden lijken mij op dit moment overbodig. Vraag me af, of het niet de kunst is ook, te zeggen wat nu tussen de regels staat. Daar moest ik aan denken. Misschien wel, omdat ik daar mijn hoofd over breek.

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 14:35 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ja die eigendunk en kwetsbaarheid blijkt ook uit de slotregel

te veel ruimte..wellicht
maar jij wilde al een boel weghalen
dus ik begrijp je niet goed
of je moet van gedachten veranderd zijn natuurlijk

re: Aan de bar
Reactie gegeven door Lilian_C - 14:33 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ja en dat taxeren doe je mede door etc. Maar het is ook als: de wens is de vader van de gedachte en een heleboel eigendunk. Terecht of niet. En zo kan je nog wel even doorgaan. Nu kun je je afvragen, althans ik doe dat, of hetgeen je beoogt te zeggen, ook niet daadwerkelijk gezegd moet. Laat je de lezer hier teveel ruimte?

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 14:21 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ja lichaamstaal - hoewel ik dat zo'n dooddoener vind
tis ook het taxeren van iemand door het gesprek heen
dat zit ook in je hoofd

re: Aan de bar
Reactie gegeven door Lilian_C - 14:16 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
body-language. Dat is toch waar het hier om draait. o.a.

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 14:14 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik mis de gedachtenkracht om erik lelieveld tot 'ze ze ze' te laten behoren - dat lukt me al eenvoudig niet, dus voel je niet aangesproken


re: Aan de bar
Reactie gegeven door ErikLelieveld - 14:11 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
wat ik wel jammer vind is dat niemand het reliëf in dit gedicht ziet.

=

Welk reliëf moet ik dan precies zien bij het neuken? Jij niet met haar en zij bedenkt zich, jaja...
Maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat je kiest voor ik tegen de rest. Je hebt het in reactie veel zover ze ze ze en en daar heb je dan LT mee voor, maar het bevalt mij dus helemaal niet. Niet alleen ik ben niet "ze ze ze". Maar ik zeg er wat van. Ik zit hier als een volslagen eenling, leef een éénmansleven en wil niet door iemand "ze ze ze" genoemd worden. Ook niet door Zijlsta. Want dan zal ik toch moeten zeggen dat voor mij de Zijlstra een "ze ze ze" is, die zonodig ergens moet neuken in een hij/zijer.

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 14:01 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
oh gooi je het op opvoeding scientist

er zit geen oprechtheid in je stijl, slechts een verlangen tot pose
en dan die aanmatiging waarmee je iets over een ander zegt

bij elkaar genomen ergert me dat nogal

re: Aan de bar
Reactie gegeven door scientist - 13:57 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
De manier waarmee ik dingen verwoord is ingegeven door mijn opvoeding.
Klaarblijkelijk zit je zo vast in je egelstelling dat je mijn excuses als cynisch (of kleinerend?) ervaart, wederom jammer, want het was zo niet bedoeld.
Dat je anderen op deze site bestempelt als "halfbeschaafde idioten " naar aanleiding van mijn reacties vind ik beneden alle peil.
Het komt vreselijk arrogant over, en ik weet zeker dat je dat zo niet bedoelt: ik blijf geloven dat ieder mens goed is, zolang de omstandigheden er zich toe lenen.



re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 13:56 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ja.. en hoe weet hij dat zij zich bedenkt...?

dank voor je toelichting lilian

re: Aan de bar
Reactie gegeven door Lilian_C - 13:51 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
tuurlijk wordt dat wel gezien. ik zeg niet voor niets, dat wat ik zei. daar heb ik beslist wel over nagedacht.

het vers intrigeert. enerzijds ligt het er allemaal dik bovenop, anderzijds heeft het een betekenis, die verder reikt dan het neuken [willen neuken]. vertelt het van beleving VAN 2 personen, die mekaar niet [!] kennen. Zij kennen mekaar niet, van de andere kant weet de schrijver e.e.a. over haar te vertellen. Rara hoe kan dat nou? Dat is het dubbele in mijn beleving, dat is ook wat intrigeert. Er is communicatie, zo voelt het, die zich in het hoofd van de schrijver afspeelt, niet in werkelijkheid. En daar zou je weer woorden over kunnen bedenken. Is het arrogantie, is het de wens dat e.e.a. zo is, of klopt het gewoon en hebben we te maken, met een juiste observatie? En kennen die twee mekaar nu wel of niet>??







re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 13:35 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ja die laatste regel van de derde strofe heb ik er voor de duidelijkheid aan toegevoegd, maar echt gelukkig ben ik er ook niet mee lilian
aan het 'slechts' heb ik ook getwijfeld

wat ik wel jammer vind is dat niemand het reliëf in dit gedicht ziet - alsof het maar een mededeling is zoals kaptein stelt

bedankt voor je opmerking

re: Aan de bar
Reactie gegeven door Lilian_C - 13:30 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
hallo z.

ik zou schrappen in dit gedicht:
'voor mijn woorden'
'het' in rgl 2
strofe 3
'slechts'
'bedenkt ze zich'


ja, dit bevalt me wel, maar zoals aangegeven, het kan bondiger en daardoor krachtiger.

Het is ws de directheid, het ruwe benaderen, het beeldende, het eerlijke, het rauwe, dat mij bevalt.
Geen poespas. Daarom ook, zeg ik: schrappen!

Bij nader inzien twijfel ik aan strofe 3. Ik zeg niet laten staan, ik zeg ook niet langer: schrappen.

gr. lilian

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 13:29 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
het moet me van het hart dat ik op geen enkele dichtsite zoveel halfbeschaafde idioten ben tegengekomen als hier
die neiging belezenheid en nadenkendheid te tonen in deftige zinnetjes zie je beslist nergens zoveel als op lettertempel

ze denken kennelijk dat dat scoort


re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 13:22 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
heb je me verkeerd ingeschat scientist..?
is mijn hunker naar aandacht freudiaans gezien toch niet zo groot ?

rot toch op met je aanmatigende prietpraat

re: Aan de bar
Reactie gegeven door scientist - 13:15 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Een opmerking pareren door het in vraag stellen van andermans geestelijke vermogens is minnetjes. Ik heb je duidelijk verkeerd ingeschat.
Wellicht heb ik je gekwetst, en reageer je daardoor zo persoonlijk en te voortvarend. Daar verontschuldig ik me dan voor.
Mijn excuses.

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 12:58 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
oh...je vindt het opvallend dat ik reageer op wie op mij reageert - en dat moet geduid worden en dat heb je gedaan
nu begrijp ik je

nou ik ben in ieder geval blij dat je al tot zestien kunt tellen scientist; ga vlijtig voort met je ontwikkeling

re: Aan de bar
Reactie gegeven door scientist - 12:55 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ik tel er 16 onder dit werk alleen.

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 12:51 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
jezus scientist, hou je ouweheertjesspeculaties over wat of wie ik ben alsjeblieft voor je

en reageer ik veel..dat heb ik sinds ik hier ben onder drie gedichten gedaan dacht ik

utrecht is hier als plaatsnaam bedoeld

re: Aan de bar
Reactie gegeven door scientist - 12:44 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Aangezien gegeven reacties niet meer kunnen bijgesteld worden: interpunctie kent hier geen meervoud... mea culpa.

re: Aan de bar
Reactie gegeven door scientist - 12:41 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Interpuncties zetten om de lezer tot denken aan te zetten is een valabele uitvlucht. De plaats Utrecht degraderen tot een zelfstandig naamwoord utrecht neigt naar luiheid.
Verder:
- geen ritmiek
- geen fijne symboliek
- geen opbouw
Enkel een leuke ingeving met een o zo voorspelbare pointe.

Blijkens het hoge percentage aan reacties die je zelf geeft, ook over niet-inhoudelijke opmerkingen, is je hunker naar aandacht (en zo te lezen niet alleen gesstelijk) Freudiaans gesteld bijzonder groot.
Bevredig je drang tot zelfbevestiging en reageer maar... zonder over de grond van de zaak te gaan: kwaliteitsvolle poëzie.



re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 12:36 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
mijn reactie gold het geval waarin je een gedicht van jezelf erg waardeert
ik neem aan dat dat niet altijd het geval is

wat mijzelf betreft...nee, ik gebruik dit niet als werkplaats - een enkel keertje wel, maar het is niet gebruikelijk
ik heb ook niet het idee dat ik iets leer op dichtsites

toch plaats ik ook niet voor de parade

ik weet het eigenlijk niet op dit moment waarom ik dan wel plaats...

re: Aan de bar
Reactie gegeven door J.D. Dijkstra - 12:27 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet

Hhhmmm...

Als je niet bereid bent de kritieken op te nemen dan vraag ik me af...
Hoe lang sta je al op dit punt met je gedichten?
LT is bedoeld als werkplaats, paradepaardjes kun je uitstallen op andere websites...

Groet

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 12:27 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
dat ben ik beslist niet met je eens lafbek
ik lees er zelf meer in dan alleen een mededeling

maar goed daar ga ik niet over discussieren
als je het leest als een mededeling vind ik het ook goed

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 12:25 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik wilde die tweede maar niet vermijden duece - vanwege the casual look
bedankt voor je reactie

re: Aan de bar
Reactie gegeven door Kapitein_Lafbek - 11:48 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Beste Zijlstra,

Dit gedicht suggereert te weinig dat er meer staat dan er staat, naar mijn smaak. Het ontstijgt daarom nauwelijks het niveau van een mededeling. Compact verwoord, dat wel.

Met een mededeling probeer je zo duidelijk mogelijk te verwoorden wat je wilt zeggen.

Een gedicht laat dat bij voorkeur in het midden.

Groet, KL.

re: Aan de bar
Reactie gegeven door Mr.Deuce - 11:48 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Maar - maar, das een maar teveel. Voor de rest een leuk gedicht/droodle (die discussie is redelijk onzinnig). Leuk om te lezen, dus geslaagd wat mij betreft.

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 11:43 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
wat heb je eraan als je een gedicht van jezelf waardeert om dan de kritiek over te nemen..?
ik zou me dat niet laten ontnemen
of ze moeten je overtuigen natuurlijk

re: Aan de bar
Reactie gegeven door J.D. Dijkstra - 11:33 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet

Nee, okay. Dan verschillen we daarin van mening.
Ik ben nogal een luie lezer, ik heb graag dat men mij verteld wanneer een zin stopt en welke klemtoon ik waar moet leggen. Het zal een onderdeel zijn van de dichterlijke vrijheid.

Waarin we het wel eens, is het feit dat dit gewoon leuk is om te lezen. Maar de interesse voor dit gedicht zal slechts bij een select groepje te vinden zijn. Gewoon omdat dit een gedicht is wat je kan waarderen of uitkotsen, geen middenweg. Waar ik trouwens nogal eens aan lijd is het volgende: ik waardeer een gedicht van mezelf soms zo sterk, dat ik de kritiek van een ander niet kan plaatsen. Tip voor mezelf en bij deze voor jou: blijf objectief.

Verder, ik lees graag nog een zoiets van je.

Groetjes.





re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 11:11 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
op schrijfweb stoorde zich juist iemand aan die ene komma die ik nog gebruik tika
en nee ik ben niet voor interpunctie in een gedicht
het wordt snel te druk, optisch
maar er zit meer achter dat ik nu even niet kan verwoorden

dat je het fijn vindt om te lezen vind ik weer fijn om te lezen
het is ook in overeenstemming met wat ik zelf van dit gedicht vind


re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 11:05 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
okay de onderhandelingen beginnen..

als jullie de eerste twee regels erbij doen dan laat ik jullie hier mee wegkomen ;)
die vind ik hier ook goed - een mooie binnenkomer
iemand die popelt om te praten en als jonge vrouw wil ze met alles en iedereen versmelten op zo'n moment en 'onwillekeurig' spreidt ze haar benen
ik vind dat wel treffend omschreven in een gedicht




re: Aan de bar
Reactie gegeven door J.D. Dijkstra - 10:56 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet

Het gedicht oogt/is wat platvoers...

Maar in mijn ogen niet té.
Nope, dit is best fijn om te lezen.
Ik ben trouwens nogal redelijk gesteld op interpunctie.
Jij niet blijkbaar?

Groetjes

re: Aan de bar
Reactie gegeven door ErikLelieveld - 02:16 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
dus je score was twee regels poëzie

re: Aan de bar
Reactie gegeven door ErikLelieveld - 02:14 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ik geef je twee regels poëzie op de titel "aan de bar"

haar visie op het vacuum
en dat ze exposeert in utrecht

Die..........

En van een dergelijk nivo zou het geheel moeten zijn.
Een vaccum ipv het

Maar dat is moeilijk vast te houden
en lastig te continueren
Maar dat is wel de bedoeling van poëzie
dat je nergens wegebt in voor de hand liggende dingen
Ook niet als je de voor de hand liggende dingen opraapt en juist gebruikt

Ja joh, hij die zichzelf boven de poëzie alhier plaatst, dat kan en is zeer goed mogelijk, maar die zal ook de kritieken van Lelie ondervinden.


re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 02:00 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
oja, leuk donna, dat je die slotzin eruit licht

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 01:51 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
het is een opvatting gnito en het is zeer zinvol om die te hebben - want je kunt alleen van gedachten veranderen als je ze hebt

het oogt postmodern, het verdwijnen van de auteur (eric rosseel betoogt ook wel eens zoiets) en dat als verworvenheid

als ik daar een opvatting tegenover zou moeten stellen dan is het dat zoiets leidt tot een illusoire objectiviteit - zoals in een redactioneel stuk
ik denk zelf dat je die objectiviteit beter laat zien als je het subject erbij geeft dat een objectiviteit denkt




re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 01:41 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
tja, ik hoopte toch op een aha-erlebnis bij de eerste regel
dat vrouwen aan de bar hun benen spreiden als ze zich naar je toedraaien
dat heb ik vaak gezien

dat gegeven gebruik ik hier een beetje
tis een onbewust spelletje dat wordt beschreven, waarbij ik pretendeer haar onderbewustzijn te kunnen lezen vanuit haar gespreide benen
('ik zie het verlangen nog voor het haar hoofd bereikt')
en de competitie die er ondertussen meespeelt
die gelaagdheid van contact zoals je die aan de bar kunt hebben tussen man en vrouw, dat probeer ik te beschrijven
meer niet

re: Aan de bar
Reactie gegeven door ErikLelieveld - 01:35 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
nou ja, "verlangen" is een woord dat ik zelden gebruik omdat het in Orang iets anders betekent als in de gewone taal. Ik heb daar een Leviaanse verklaring bij, het verlangen is het meten aan de oneindigheid, meter voor meter, een verlengen. Het woord velangen wordt dus meestal gebruikt als "lust", een nog ongebluste lust, eventueel nog een verheven honger.

Dan vind ik deze "ik wil slechts neuken" vooral in combinatie met het woordje "slechts" een wat goedkope poging op literair populair te scoren. Ja, neem me niet kwalijk, maar ik vind dat dus echt helemaal niks. Bovendien, niks nieuws, want dat ken ik allemaal wel, ik heb ook wel eens wat gelezen he? Dus dat goedkope Nobrains wezen met de eventuele achterliggende diepgang dat ken ik wel, beetje jaren 70 literatuur.
Maar misschien moet je eunuch Lelieveld wel niet rekenen joh. Die zit met heel andere vragen. Die vraagt zich af hoe het in godsnaam mogelijk is dat de mensheid tot in het oneindige doorpaart.


re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 01:32 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
een trouvaille is een vondst - tis eigenlijk een frans woord

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 01:31 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
dat vertelde ik voor de anekdotiek louter aan erik gnito
hij kwalificeerde een droodle van mij eens als: zo schrijft de dichter een gedicht op een bierviltje

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 01:29 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik hoor dat 'ik vertel dit' voor het eerst
is dat een gangbare term in bepaalde kringen of is het een trouvaille van gnito ?

hoe dan ook, ik dacht dat er hier van twee universums sprake is
de mijne wordt erin doorbroken

bij een 'ik vertel dit' stel ik me een gesloten eendimensionaal universum voor

of bedoelen jullie iets anders ?

re: Aan de bar
Reactie gegeven door Donna - 01:25 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
haha.
Gnito heeft wel gelijk. Het is een "ik vertel dit". Maar ik vind het toch een grappig gedicht.
Het gaat "aan de bar" meestal ook om niets anders dan dat wat hier in dit gedicht beschreven is. Blablabla met ondertussen alleen die wens iemand te neuken.
De slotzin vind ik kostelijk.

re: Aan de bar - lay out
Reactie gegeven door zijlstra - 01:22 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
mijn excuus trouwens voor de lay out
het had in normaal lettertype gemoeten maar dat is niet meer te veranderen

re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 01:21 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
het hijzij-en is hier wel in overeenstemming met de distantie die ten opzichte van elkaar wordt ingenomen

tis trouwens letterlijk geschreven aan de bar op een bierviltje (alleen de derde regel van onderen heb ik er vandaag aan toegevoegd) en bijna in de situatie
dat aspect zou je toch moeten aanspreken ;)

re: Aan de bar
Reactie gegeven door ErikLelieveld - 01:15 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
leukigheidje zei je?
Nou ja, het is een hij/zijer he?
Dat wordt hier meestal wel leuk gevonden.
Ik vind er in ieder geval geen moer aan


re: Aan de bar
Reactie gegeven door zijlstra - 01:07 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
er zit wel een leukigheidje in dit gedicht
maar goed, het spreekt je niet aan
tis een gedicht dat ik eerder geplaatst had op schrijfweb en na een paar weken waardeer ik hem nog als in het begin
hij is niet gegroeid (ook al heb ik er een regel aan toegevoegd), maar ook niet minder geworden
zo denk ik over dit gedicht

bedankt voor je reactie




De gedichten die ingezonden zijn op de website van de lettertempel en e.v.t. toekomst projecten die gekoppeld zijn aan de lettertempel blijven ten alle tijden eigendom van de feitelijke auteur van het gedicht. Zonder toestemming van de feitelijk auteur mogen de gedichten niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen op deze site en indien hier toestemming voor gegeven is door de feitelijke auteur het uitgeven van de gedichten door lettertempel zelf. Mocht er sprake zijn van misbruik van de content en de gedichten die gepubliceerd zijn op deze site door wat dan ook dan zullen er hoe dan ook (in samenspraak met de auteur) stappen worden ondernomen.
2006-2024 © Bizway - BTW nr. NL821748014.B01 - KvK 28086287