Hoofdmenu
    Hoofdpagina
    Gedichten
    Auteurs
    Zoeken
    Reacties
    Insturen
    Voorwaarden
    Greencard
    Contact

  Inloggen
 

  Registreren
  Wachtwoord vergeten

  Laatste 35 reacties
 
re: FEESTDiotheC...
re: Lezenwietewu...
re: Lezenwietewu...
re: FEESTSoit
re: FEESTSoit
re: vegannis...MirandaMei
re: FEESTMirandaMei
re: InktDiotheC...
re: Pasen aa...Tsila
re: Inktwijnand
re: vegannis...Erik Le...
re: vegannis...Mr.Deuce
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktBuigt
re: Inktcoolbur...
re: InktDiotheC...
re: Inktwijnand
re: Inktcoolbur...
re: Inktwijnand
re: InktDiotheC...
re: InktDiotheC...
re: InktDiotheC...
re: (G)razen...coolbur...
re: Spokencoolbur...
re: De geur ...Claudel...
re: SpokenClaudel...
re: vegannis...Erik Le...
re: [30-007]...Claudel...
re: Morsewijnand
re: Herderst...coolbur...
re: Nimfomaniakcoolbur...
re: Brozen d...MirandaMei
 Meer reacties

  Laatste 25 gedichten
 
Inktcoolbur...
vegannisatieErik Le...
The African ...Claudel...
Licence to k...Claudel...
I wanna be y...Claudel...
Waar is Stev...Claudel...
alweer bijna...DiotheC...
Con-textdegon valk
Stop de tijd !!Claudel...
Tattoo you Claudel...
Zo'n dagDiotheC...
Een HuisHenk Gruys
herfst 2019augusta
FEESTSoit
Filosoof in ...Claudel...
bewegingenErik Le...
dubbellevenErik Le...
Claude Money?Claudel...
Brothers in ...Claudel...
Beast of bur...Claudel...
VogelsMarkeR
SleutelsHenk Gruys
Renee, remem...Claudel...
ViltjeSoit
Adem voor ad...seline168
 Meer gedichten
Vrouw
 zijlstra - 20:37 15-05-2007 Stuur e-mail  Profiel bekijken van zijlstra  Bekijk statistieken van dit gedicht 

de lust van een vrouw

die uitgaat naar de man

het blijft ongrijpbaar

en tart wat ie denken kan

 

tussen de smachtende blikken

en het nepgehijg

het verlangen te menen wat ze uit

 

zit het oorspronkelijke

maar ongrijpbaar

 

arme man

 

 
Reactie insturen
Graag eerst...

Inloggen of Registreren
Duece
Reactie gegeven door zijlstra - 11:41 26-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
voor je deze reactie hieronder op jouw beurt niet leest, hierbij even nog je naam in de aanhef

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 11:39 26-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik lees je reactie nu pas duece, acht dagen later
ik krijg soms zoveel reacties in mijn inbox die ik moeizaam éen voor éen moet verwijderen dat ik niet meer kijk wie wat zegt en slechts onder het gedicht kijk waar ik denk dat ze staan
deze stond kennelijk tijdens een golf reacties onder een ander gedicht en heb ik daardoor gemist

je hebt het nu inderdaad genuanceerder uitgelegd
bedankt

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 11:33 26-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
hee leuk beli, een geslaagde pastiche

re: Vrouw
Reactie gegeven door Beli - 04:58 26-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet

arme man

de lust van een man
die uitgaat naar de vrouw
is minder ingewikkeld
dan wat de vrouw bedenken kan

tussen hete blikken
en het bezwete lijf
blijft een vraag onbeantwoord
was will das Weib

;-)






re: Vrouw
Reactie gegeven door Mr.Deuce - 12:04 18-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Even voor alle fairness, die 'humor' ging niet over de smaak van desbetreffende vrouwen, maar het feit dat jij die naar voren haalde als steekhoudend argument voor wat dan ook.

Wat ik met die zin bedoelde was dat ik zelden (ok toegegeven niet helemaal nooit) een negatieve reactie zie onder een gedicht van jou waar je normaal op reageert.

(Nou moet ik zeggen dat ik ook niet meer de meest subtiele wijze van reageren heb, maar dat daargelaten.)

Meestal lul je er keihard overheen hoe jíj het gedicht toch echt wel mooi vind en waarom. Dat je dat af en toe doet is werkelijk prima. Maar wanneer het eerder regel dan uitzondering wordt ga ik me eraan ergeren. En anderen klaarblijkelijk ook, wat weer resulteert in ietwat stellige commentaren. Af en toe moet je gewoon kunnen zeggen: ok je hebt gelijk. Snap je?

En dan heb ik het nog niet eens over mijn reacties. Ik vind die hele discussies met jou nog wel vermakelijk, tot op een zeker punt dan.

Hoop dat ik het nu wat genuanceerder heb uitgelegd.

pfff ries
Reactie gegeven door zijlstra - 18:15 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
sodemieter op met je reacties op reacties
ik ben zeikerdjes als jij gewoon zat
ik ben nooit bij jou geweest
wat denk je wel




zie hier omgangsregels .
Reactie gegeven door Ries2 - 18:01 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
wat een geouwehoer ..minderheden en minderwaardigheidcomplexen zijn een lastig te bestrijden fenomeen, maar dat terzijde, je geeft blijk afspraken te kunnen maken >>>excuus aanvaard
als je hier maar niet meer komt <<< -> dat lijkt me een uitstekende deal; vemits dat wederkerig is.

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 15:31 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
de ene keer heb ik zin om bagger te bestrijden en de andere keer helemaal niet
het waarom daarvan weet ik niet maar ik veronderstel dat er iets moet zijn in het gedicht dat me dan extra ergert
hier komen meer mensen langs dan gebruikelijk is bij een slecht gedicht
dat blijf ik wonderlijk vinden - er zit iets in dit gedicht dat ergert
ik heb dat alleen bij ene ch*****t gezien, maar daar kan ik het volgen
hier niet

de zin "Zelfs wanneer ik weet dat je begripsvermogen zich niet voorbij positieve reacties strekt"
mag je uitleggen, die begrijp ik niet



re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 15:25 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
kijk ik kan me wel iets voorstellen waarom een vrouw dit schrijfsel aanspreekt
nou dan heb ik toch iets geraakt
mooi toch

jij gaat verder
jij trekt dat wat hen kan aanspreken gelijk in het belachelijke, want je begrijpt het maar al te goed en het zegt zodanig iets over hen dat je daar de humor van inziet
dat gaat veel te ver - en die humor zou ik ook moeten zien
jaja

je hoort schroom te hebben in de dingen die je begrijpt want je weet nooit hoe het zit als het om mensen gaat

veel mensen ontgaat het gewoon dat ik nooit persoonlijk ben; ik richt me louter op teksten en wat daaruit te halen is qua tekstpersonage
niet over de persoon zelf
het is een onderscheid dat ik maar weinig mensen kan verkopen, maar dat maakt het onderscheid voor mij niet minder reëel



re: Vrouw
Reactie gegeven door Mr.Deuce - 15:22 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
En dat meningen altijd subjectief zijn is een gegeven. Maar om dan maar schouderophalend voorbij te lopen aan (mijn inszien, nu goed?) bagger gaat het hele doel van de site voorbij. Zelfs wanneer ik weet dat je begripsvermogen zich niet voorbij positieve reacties strekt.

re: Vrouw
Reactie gegeven door Mr.Deuce - 15:18 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ach zijlstra, ik heb toch niets negatiefs gezegd over de dames. Desalniettemin als je met 'reacties van enkele vrouwen' gaat schermen moet je je niet zo aanstellen als ik die geldigheid in twijfel trek. Zo dom ben je niet zijl.

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 15:04 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
en wat mijn 'omgaan met kritiek' betreft

hieronder kwam van alles binnen dat gelijk 'agressief' was
ries, bitter en jij (lilian is een ander verhaal)
en je kunt lezen dat ik daar aanvankelijk geduldig mee ben omgegaan

ik hou niet van jouw stelligheden duece, verveel daar een ander mee

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 14:52 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
je bent uitzonderlijk aanmatigend of ontstellend dom Duece, als je stelt dat het meer zegt over die vrouwen - die je helemaal niet kent - dan over dit gedicht

[als je vindt dat ik nu persoonlijk wordt moet je je eigen woorden eens bekijken]

ik las net toevallig een gedicht - reclame - ik weet niet meer van wie, dat ik uitermate banaal vond
toch kreeg het goeie reacties zag ik naderhand, ondermeer van iemand die ik persoonlijk ken en wier smaak ik toch wel zuiver vindt
mij staat het verre om dan te denken dat dit iets pejoratiefs over hen zegt
ik ga er schouderophalend aan voorbij - het zal wel; het sop is mij de kool niet waard
ik denk er verder niks meer bij
maar dit gedicht laat sommigen niet los, omdat het kennelijk zo ergert - en dat is curieus

hoe dan ook, ik heb tijdens het schrijven van dit gedicht een bepaalde beleving of iets van een visioen gehad zoals iedereen dat wel heeft als ie wat schrijft en heb het vervolgens geplaatst - gewoon zomaar
als dan het bestaansrecht van dit gedicht betwist wordt, dan noem ik de dingen die bij mij op de achtergrond speelden
dat is alles




re: Vrouw
Reactie gegeven door Mr.Deuce - 14:27 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
oh, dat noem ik observatieve relativatie. Getuige de hele rits reacties hieronder. Die feitelijk alleen het gevolg zijn van jouw omgang met kritiek. Maar natuurlijk ook gebaseerd op eerdere incidenten van dit type omtrent je gedichten. Dat er een paar vrouwen zijn die het wel mooi vinden... daar zie je zelf hopelijk ook de humor wel van in he. Zegt meer over hen dan over je gedicht vrees ik zo.

Maar evengoed, je kan mij niet verwijten dat ik me altijd negatief opstel tegenover je schrijfsels. Ik kan me menigmaal herinneren dat je degelijke stukken instuurde en ik je dat ook liet weten. Ik heb dan ook geen enkele agressieve intentie jegens jouw persoon. Maar prut verdedigen met: ja ik heb óók wel goede reacties gekregen en de rest op de site is ook prut. Kritiek met persoonlijke aanvallen pareren en dan als klapper: maar denk niet dat ik dit als een goed gedicht wil verdedigen. Ja dat gaat er bij mij niet in, sorry.

Dus nu dat ik je vraag heb beantwoord zal ik het ook hierbij laten.

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 14:00 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik had helemaal niet 'zo'n dag waarop..' toen ik dit schreef duece
(dat ik het hieronder noemde was zijdelings en ter vergelijking bedoeld)
dat het geen gedicht zou zijn is niet de indruk van een paar vrouwen - ik citeerde hieronder al de enthousiaste reactie van iemand van schrijfweb
ik vond het zelf wel zinnig om te schrijven en ook wel plaatsbaar op een dichtsite als deze

dat ik koppig ben omdat ik het niet eens ben met de uitgesproken reacties van sommigen hieronder, mag je van mij vinden - maar ik zit hier niet om alles maar van iedereen aan te nemen
met agressiviteit heb ik trouwens nooit moeite in de zin dat ik me geintimideerd zou voelen
ik bedoelde 'agressief' louter descriptief
(hoe zou je zelf trouwens je eigen intentie noemen om mij maar van alles aan persoonlijke motieven in de schoenen te schuiven zoals je deed - ik zou dit allemaal zoeken en heerlijk vinden volgens jou)

ik heb inmiddels voldoende uitgelegd, ook op relativerende wijze, waarom ik dit hier geplaatst heb
dat ga ik niet herhalen, dat zoek je maar hieronder op als het je interesseert



re: Vrouw
Reactie gegeven door Mr.Deuce - 02:54 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
agressiviteit? welnee joh. Kijk iedere man heeft wel eens zo'n dag van 'goh waarom zijn niet alle vrouwen gewoon lesbisch'. Jij had kennelijk zo'n dag. Niets mis mee. Zelfs dat semi-filosofisch verpakken is prima. Maar op het moment dat je het hier plaatst pretendeer je daarmee tevens dat het een gedicht is waard om te plaatsen. Met misschien zelfs de verantwoording achteraf dat shit tussen de shit minder stinkt. Maar dat is dus niet zo. En de mensen hier die je dat duidelijk proberen te maken weten dat jij, ik wil nog net niet zeggen plaat-voor-de-kop, maar toch vrij koppig bent. Dat vraagt dus om vrij expliciete verwoording.

Maar ik zal het dan nog maar een keertje tactisch brengen: het is een leuk stukje semi-filosofische verwondering, maar als gedicht stelt het weinig voor.

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 01:53 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
nee dat doe ik helemaal niet... hoe kom je daar nou bij
ik reageer op agressiviteit en dat doe ik nog vrij diplomatiek
okay, bij lilian niet, maar dat is een gewoonte tussen mij en haar

re: Vrouw
Reactie gegeven door Buigt - 01:51 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Welnee. Intussen schuif je alle mannelijke kritiekgevers een fikse dosis agressiviteit onder de leden. Terwijl het gedicht zelf, gek genoeg, nog steeds kut is. En blijft. Wat je ook eronder zwamt.

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 01:51 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ja dat doe ik erik
maar in een gedicht van jou zou ik ze verwerpen ;)

re: Vrouw
Reactie gegeven door ErikLelieveld - 01:48 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
nee oke, maar je verdedigt wel lust zwelg smacht blik en verlangen. Terijl daar juist de wc van verstopt raakt.

re: Vrouw - ps
Reactie gegeven door zijlstra - 01:44 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
overigens voor de duidelijkheid en wellicht ten overvloede: ik wil dit helemaal niet verdedigen als een goed gedicht hoor

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 01:37 17-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
buigt, iemand op dt - 'vieze man' - heeft mijn gedichten wel eens getypeerd als 'intense afstandelijkheid'
daar kon ik me wel in vinden
ook dit gedicht of kreupelvers, hoe je het noemen wilt, heeft afstandelijkheid
in zoverre zet ik mijn eigenheid hier wel voort en blijft het voor mijn gevoel niet ergens laf hangen (hoewel ik inmiddels wel een beetje een idee hebt wat je daarmee kunt bedoelen)

en ja..'man-vrouw stelligheden'
ik weet niet maar voor mijn gevoel is dit toch de toon van een particulier mens dat iets van een mogelijke algemeenheid blootlegt
het oogt niet als een dogmatische stelligheid

ik vind het trouwens inmiddels wel interessant - en dat bedoel ik niet cynisch of ironisch - dat dit gedicht zoveel agressie kan oproepen
en die agressie komt vooral van mannen
ik heb een paar leuke reacties van vrouwen en éen van een zachtaardige man
er moet iets zijn in dit gedicht dat irriteert

maar het waarom ontgaat me een beetje, vooralsnog


re: Vrouw
Reactie gegeven door Buigt - 23:57 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Wel, na een dag en een veelheid van reacties, is het nog steeds niet veel soeps. Het gedicht bedoel ik. Om je mijn waarheid te vertellen: het is zelfs slechter dan ik het achterliet in gedachten.

Een kreupelversje in de beste betekenis. Zeldzaam arrogant ja zelfs lachwekkend met die vrouw/man stelligheden. Zonder dat het werd afgezwakt of beter verheven met een persoonlijke blootheid die het geheel aan onwijsheden draaglijk maakte. Dit gedicht blijft tenslotte laf hangen in gemeenheid.

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 23:41 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ja grappig ava.. dit lijkt me een haikuversie
alsof ik mezelf gerapt zie ;)



re: Vrouw/ duitje
Reactie gegeven door ava_lon - 23:26 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Arme vent

de lust
van een vrouw
voor een man

het tart zijn denken

tussen haar lonken
en het nepgehijg
blijft ongrijpbaar,
het oorspronkelijke


re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 14:44 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
die arme man maakt iets ritmisch af in dit gedicht
die overbodigheid voel ik niet zo
jouw lust - zoals je die voorstelt - kan ook maar ik ervaar de mijne niet als onlogisch

bedankt voor je reactie jeanine

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 14:38 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
haha die erik
je bent een dogmaticus die met een microscoop dingen uitvergroot maar het geheel niet ziet

nee dan lijkt me de kritiek dat dit geen gedicht is veel legitiemer

er zijn geen verboden woorden voor mij
er zijn verboden sferen
bijvoorbeeld:
> haar smachtende blikken keken me vol verlangen aan en ik smolt samen met de horizon van onze liefde...
(ik noem maar wat)
dat is kul en dan hoef je het niet eens over verboden woorden te hebben
'zoiets klinkt dom, bij hen reeds die het menen' om met duperron te spreken

maar de sfeer in dit gedicht is heel anders


re: Vrouw
Reactie gegeven door ErikLelieveld - 02:53 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
zelfs de droodels op prikker droodlepower
houden zich aan het feit
dan men niet over smachten en blikken schrijft

re: Vrouw
Reactie gegeven door ErikLelieveld - 02:34 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Krek!
En dan mis je toch wat, wat ik wel heb en jij niet.....
En hoe zal ik het noemen?
Dat kan ik geloof ik niet noemen.......

Maar ik heb wel wat, misschien dat ik kan refereren
Er zijn Jiskefet-afleveringen, van een jaar of tien geleden, dat ze nepschrijvers interviewde, en die hadden dan ook boekengeschreven met prairy en zo.

Ik geef je een welkom op LT, want ik ben blij dat je er weer ben, maar blikken en smachten is bagger. Daar moet je niet moeilijk over doen man. Jij weet net zo goed als ik dat dat bagger is. Kom nou toch? Hoe beroerd kan je schrijven? Ik maak geen grapjes hoor? Ik heb het over blikken en smachten! en dan heb ik het nog niet eens over "verlangen" want dat woord staat ook in deze inzending.
Dat zijn gewoon geen woorden man! En daar betaat ook geen ligitimatie voor, in elk geval niet voor alle drie tegelijk. En om je vandaaruit te bewegen van o o o , wat ben ik goed en wat lees ik hier toch "minder"..

ja dan kom je toch met mij in aanraking jochie
want jij schijft oven blikken en smachten.




re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 02:18 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
maar ik ben pitten hoor

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 02:17 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
neuh dat bezwaar voel ik toch niet met je mee erik
tis casual woordkeus in deze context

re: Vrouw
Reactie gegeven door ErikLelieveld - 02:14 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
blazoen en klaroen??

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 02:14 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
je hebt zuivere bedoelingen met poezie lilian
daar ben ik wel van overtuigd
je praat altijd met grote ernst over poezie
daar wil ik niets op afdingen

re: Vrouw
Reactie gegeven door ErikLelieveld - 02:13 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ben je de prairy niet vergeten?

re: Vrouw
Reactie gegeven door ErikLelieveld - 02:12 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik dus wel
het gebruik van "blikken" in een poëtische inzending wil zeggen "ik ben een net zo een beroerd schrijver als jullie!"

Kijk overgens mijn duizend inzendingen na op het woordje "blikken". Je zult het niet tegenkomen. Idem "smachten". Het zou kunnen dat ik die twee woorden éénmalig bij wijze van spot heb geschreven.


Maar komt hier op neer, resume dus

Iemand die zowel blikken als smachten in 1 inzending gebruikt en zich beroept op dichtersschap werkt nogal op mijn lachspieren.


re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 02:01 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
die smachtende blikken uit de supermarkt worden voldoende in balans gehouden door het nepgehijg uit de feestwinkel

daar zie ik geen probleem

re: Vrouw
Reactie gegeven door Lilian_C - 01:56 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ja, dat ontken ik niet. Maar dat zijn ze lang niet allemaal. Ook tussen mijn gedichten zitten er een heleboel, die tzt in de prullenbak verdwijnen. Das ook niet erg. Zo langzaam maar zeker ontstaat er toch een serie gedichten waar IK trots op ben. Waar ik heel wat mooie herinneringen aan heb. Van heel wat gedichten weet ik nog hoe het voelde toen ik ze schreef. Vaak met een lach, soms met een traan. Das toch prachtig? Ik pretendeer niet de beste te zijn, ondanks het feit, dat ik streef naar meer of naar beter.

re: Vrouw
Reactie gegeven door ErikLelieveld - 01:56 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
smachtende blikken

je weet wel he?
blikken, die liggen bij de supermarkt
en smachten is rijtje verboden woorden
enne dan hangt er nog een regel aan je gedicht.

Dus eh????
Wat lees ik hier allemaal Zijlstra??


re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 01:55 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik moest wel lachen om je scherpe reactie duece
maar je kent me toch iets meer arrogantie dan ik heb

ik zei het al, ik schreef dit, had daar een beleving of iets van een visioen bij en wilde dat vervolgens plaatsen zonder dat ik beschroomd was vanwege de kwaliteit
om redenen die ik al uitgelegd heb

maar het is beslist niet zo geweest dat ik maar wat schreef om te provoceren
wie iets in dit gedicht ziet die hoeft zich niet bedrogen te voelen
en wie dat niet ziet..nou ja jammer
voor het overige heb ik de dingen hier alleen maar gezegd in reactie omdat IK geprovoceerd werd
ik meen het allemaal wel, maar ik heb dat niemand ongevraagd opgedrongen

re: Vrouw
Reactie gegeven door Jandeb - 01:51 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
arme man vind ik hier overbodig, je krijgt er zowiezo medelijden mee, en de tweede zin, lust die uitgaat staat er naar mijn bescheiden gevoel verkeerd, logischer lijkt me:
de lust die uitgaat van een vrouw naar een man, enfin mijn mening voor wat ze waard is, groetjes! jeannine :)


re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 01:49 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik lees ze inderdaad zelden lilian - you got me
erg he...
maar vanmiddag las ik toevallig wel een fragment van je en die droeg bij aan de indruk die ik al aan andere gedichten ontleende
ook in jouw gedichten zit een hele sterke gewildheid om gedicht te zijn

re: Vrouw
Reactie gegeven door Mr.Deuce - 01:45 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Hier geniet je wel van he? Dit is toch je ding, ieder uit te dagen je kwaliteit in twijfel te trekken om ze vervolgens met stalen smoel te vertellen dat je superieur bent. Of in ieder geval minder inferieur dan de rest. Daar volgt natuurlijk automatisch uit dat je schrijfsels worden gevrijwaard van kritiek. Nouja, ik zal je je pleziertjes niet misgunnen hoor. En ook niet het ik-zei-het-toch gehalte van je reacties. Insturen en vervolgens zeggen dat de reacties belachelijk zijn omdat je het helemaal niet als gedicht bedoelde. Sja.. op het i'net valt dat onder 'how to gracefully exit a lost argument the bloggers way'.

Anyhoe, een acht voor het idee, een twee voor de uitvoering. Een lelijk wijf tussen allemaal andere lelijke wijfen is nog steeds een lelijk wijf zijlstra, en dus niet eentje die je wilt versieren.

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 01:44 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
en dat ik mezelf de beste vind gnito (dat las je wrsl op dt onder een inmiddels verwijderd gedicht van anna)
dat moet je niet groter maken dan dat het is
het zit ongeveer zo: ik heb een ideaalbeeld van poezie waar niemand aan voldoet, ik ook niet natuurlijk
dus moet je met het oog op dat ideaalbeeld iets doen vanuit jezelf dat het een beetje benadert, hoe strompelend ook
nou in dat opzicht kan ik verrukter zijn van enkele van mijn eigen strofes dan die van andere dichters

zo zit dat ongeveer


re: Vrouw
Reactie gegeven door Lilian_C - 01:43 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
haha Z. Ik had gerekend op een dergelijke reactie. No hard feelings what so ever. Ik weet wat jij van mijn gedichten vindt. Ik weet ook, dat je ze niet leest.
Dus ja.....

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 01:30 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
zolang ik de amateuristische naiveteit in jouw gedichten nog levensgroot aantref, vind ik niet dat jij iemand bent die zich dat over mij kan afvragen

ik bedoel dit niet onaardig hoor lilian, hou me ten goede
maar dat is wel mijn reactie

re: Vrouw
Reactie gegeven door Lilian_C - 01:24 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
soms vraag ik me af wie je voor de gek houdt........

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 01:12 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik heb een tijdje geen gedichten gelezen gnito
als je er dan weer een boel bekijkt dan valt mij het eerst op hoezeer in al die gedichten het verholen besef gedragen wordt dat de schrijver een dichter is - dat inhereert aan al die gedichten

als je het mij dus vraagt wat 'groei' in de weg zit, dan is dat het idee dat je een dichter bent en dat zo vanzelfsprekend mogelijk wilt uitdragen

ik vind mijn non-gedichten daarom wel zuiver in die zin


re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 01:05 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
haha ik heb mijn geld er al uit hoor

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 01:03 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik bedoel wat kan mij het nou schelen dat dit niet goed is
ik heb het geschreven, ik heb daar iets van een beleving of een visioen bij gehad en toen plaatste ik het
zonder enige behoedzaamheid door twijfel over de kwaliteit
om redenen die ik je aangaf


re: Vrouw
Reactie gegeven door Lilian_C - 00:59 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Tja....nu wil ik niet gaan preken. Dat zou pas stom zijn;)




re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 00:52 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
nee, maar wat me wel drijft is dat ik dit gedicht hier schaamteloos durf te plaatsen
en dat heeft alles te maken met wat ik hier gelezen heb

re: Vrouw
Reactie gegeven door Lilian_C - 00:49 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ehm...wil je zeggen met je gedicht: kijk mensen: het niveau van het dichtwerk op deze site is slechter dan dit prul van mij? Heb je dit daarom zó gemaakt? Ik geloof dat niet, eerder geloof ik, dat het een way-out zou kunnen zijn. Je niet toegeeft, dat ..etc.

re: Vrouw
Reactie gegeven door Lilian_C - 00:47 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
wil je nu dat ik zeg: dit of dat is beter?

Ook al vind ik dat, het voegt niks toe. Ik weet niet wat je zoal gelezen heb. Behalve Bitter.

Ik weet dat je provoceert.

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 00:44 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik heb het idee dat het je ontgaan is wat ik schreef hieronder en waar jij nu op reageert

re: Vrouw
Reactie gegeven door Lilian_C - 00:41 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
pfff lilian... alsjeblieft..." zou je zo graag zulk een vers nogmaals gunnen"


vat dit nu eens op zoals bedoeld. Verdomme R. ik meen het.

Je dicht nu veel te veel bedacht. Veel te veel om te provoceren lijkt het wel. Het lijkt op een kunstje!!
En dát had Esther niet. Esther was en is PUUR.
Dat kwam uit je ziel, uit je hart en weet ik veel waar vandaan. Dáárom was/is het zó goed!

Dit is rommel. Ik zou het niet durven inzenden. Dát vind ik dan wel weer goed eraan. En je weet heus wel, dat als ik later ongelijk heb, je dat durf te zeggen. Maar in deze heb ik geen ongelijk. Alhoewel....wie bepaalt wat?









re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 00:32 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
pfff lilian... alsjeblieft..." zou je zo graag zulk een vers nogmaals gunnen"

hier word ik onpasselijk van hoor
zoiets moet je niet nog een keer tegen me zeggen

kijk dit gedicht heeft natuurlijk een heel groot ik-doe-maar-wat-gehalte
maar ik heb wat rond gelezen her en der en ik kwam toch echt niets tegen dat ik beter vond dan dit

dat is ook een beetje het provocerende van me
ik accepteer iedere kritiek
maar ondertussen weet ik nogal zelfbewust dat de rest wat hier geplaatst nog veel slechter is

dus schrijven jullie maar eens iets beters
dan doe ik het misschien ook

re: Vrouw
Reactie gegeven door Lilian_C - 00:24 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
nee, ik vind dit ook niet goed. Helaas.

Het onderwerp niet, het rijm niet, regel 4 niet, de smachtende blikken niet en het verlangen niet. Al begrijp ik, dat je met opzet bepaalde dingen zegt zoals je doet, in dit vers werkt 'het' niet. Het kan bij lang na niet tippen aan een Esther. Nu wil je dat ms ook niet, maar ik zou je zo graag zulk een vers nogmaals gunnen. Niet alleen voor jou trouwens...dat snap je wel.

Gr. Lilian



bitter
Reactie gegeven door zijlstra - 00:18 16-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
maar ik begrijp wel bitter, dat het zuur voor je is dat een gedicht dat geen gedicht lijkt te zijn toch een beter gedicht is dan dat ding van jou dat wel een gedicht lijkt te zijn

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 23:44 15-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik schrijf graag slechte gedichten bitter, dat is mijn geheim

re: Vrouw
Reactie gegeven door hspbitter - 23:39 15-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Is dit een gedicht?
"De lust van een vrouw die uitgaat naar de man, het blijft ongrijpbaar en tart wat ie denken kan. Tussen de smachtende blikken en het nepgehijg het verlangen te menen wat ze uit zit het oorspronkelijke, maar ongrijpbaar: arme man."
Een stukje niet bijster origineel of stijlvol proza, in stukje gehakt en een paar witregels ertussen geflanst: zogenaamd een gedicht.

Prutswerk. Kun je niet beter of wil je niet?


re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 23:04 15-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
excuus aanvaard
als je hier maar niet meer komt

re: Vrouw
Reactie gegeven door Ries2 - 23:03 15-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
aiai Zijlstra wat doe je nu toch. Maar wees gerust ik verveel me en ben reeds niet meer leesbaar bij je. Excuses voor het hier durven komen. GrR

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 22:53 15-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
pfff mijn gedicht mag waardeloos zijn, maar het niveau van je reacties zit daar helaas nog ver onder ries
kom maar niet meer onder mijn gedichten
straks krijg ik weer te horen dat ik geschorst ben omdat ik hier mensen wegjaag

Vrouwenvoorliefde -> Zijlstra
Reactie gegeven door Ries2 - 22:49 15-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
mijn werk brengt met zich mee dat ik nooit over details heen stap zonder te struikelen.

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 22:40 15-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
waar ligt dat onvermogen van jou toch ries om iets algemeens te zien...


penohaat
Reactie gegeven door Ries2 - 22:36 15-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
>>lesbische lust kan ik me veel makkelijker voorstellen, bijvoorbeeld; die lijkt me ook veel oprechter <<

ik zal me nog eens betrappen om binnen dit academisch geprietpraat nog eens te vergrijpen tot leveren van commentaar op commentaar.
Maar ditmaal is de verleiding onweerstaanbaar om het grote leed van de man en zijn penis in zulk één omvang te zien bungelen als in de boven aan gehaalde zinsnede van deze dichtershand :-D GrR


re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 22:34 15-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
kijk, dit zegt iemand elders
een vrouw - of wellicht een meisje - nog wel

Zijlstra,

wat een goed gedicht!

vooral -het verlangen te menen wat ze uit -
En dan onderaan:
arme man


waarom hoor ik dat hier nou nooit eens ;)

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 21:58 15-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ja kwaak, ons mannen moet veel vergeven worden
we hebben een boel te verduren met die onbegrijpelijke vrouwen

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 21:57 15-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
nee nee buigt ik heb het niet over ongrijpbare lust
maar over de ongrijpbaarheid van wat lust bij een vrouw is - voorzover die is gericht op een man
lesbische lust kan ik me veel makkelijker voorstellen, bijvoorbeeld; die lijkt me ook veel oprechter
afijn misschien begrijp je wel wat er staat en duid ik reactie weer verkeerd
maar zeker is dat ik niet teveel nadenk

re: Vrouw
Reactie gegeven door ajq - 21:51 15-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Het valt niet mee, Zijlstra. Wij adonissen dienen steeds maar weer de vrouwtjes te weerstaan. Gaan we met ze mee: het zou nogal een warboel van emoties worden. De één na de ander meent het exclusieve recht op ons te hebben. Gelukkig zijn wij taai, onverzettelijk en bruut. Ik zal nooit het gezicht vergeten van een Doortje, die moest kotsen toen ze mij die rauwe biefstuk zag verorberen (afijn, je was erbij). Arme mannen zijn wij.

re: Vrouw
Reactie gegeven door Buigt - 21:49 15-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Verbazend triviaal voor een gestudeerd mens. Ik vraag me af of je niet teveel nadenkt Zijlstra. Of misschien ben je uit de oefening gewoon. Want ongrijpbare lust en smachtende blikken zijn misschien wel goed voor een nummer éénhit, maar niet voor een geoefend lezer. Hier staat eigenlijk alleen 'vrouw, arme man'. Met een hoop dinges ertussen.

re: Vrouw
Reactie gegeven door zijlstra - 21:34 15-05-2007 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
eeuuuh... ja... die suggestie op zich geeft wel een idee voor mij hoe het geheel zou kunnen worden herschreven

dank je gnito


De gedichten die ingezonden zijn op de website van de lettertempel en e.v.t. toekomst projecten die gekoppeld zijn aan de lettertempel blijven ten alle tijden eigendom van de feitelijke auteur van het gedicht. Zonder toestemming van de feitelijk auteur mogen de gedichten niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen op deze site en indien hier toestemming voor gegeven is door de feitelijke auteur het uitgeven van de gedichten door lettertempel zelf. Mocht er sprake zijn van misbruik van de content en de gedichten die gepubliceerd zijn op deze site door wat dan ook dan zullen er hoe dan ook (in samenspraak met de auteur) stappen worden ondernomen.
2006-2024 © Bizway - BTW nr. NL821748014.B01 - KvK 28086287