|
Haiku-man - 17:24 30-09-2011 |
|
|
[Haiku]
golven lichten op
een wolk ontmaskert de maan
in het voorbijgaan
|
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 08:26 04-10-2011 |
|
|
|
Dank voor je wat mij betreft heldere toelichting over schuttingwoorden, Erik. Die laat ik - na haar gelezen te hebben - staan.
|
|
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 01:58 04-10-2011 |
|
|
|
ja, humor is belangrijk
in het leven, niet de grapjas zijn voor anderen, maar de humor die je zelf in jezelf hebt......
Het houdt je in leven, zolang je leeft, nou ja, ja toch?
=====
Over de schuttingwoorden:
Je gelooft het wellicht niet, maar ik zeg deze nooit, in mijn inzendingen hoogst zelden. Ja, wel eens inzending "voor Jan Lul schrijven" wat op zich sterke inzending was. Maar ik ben niet zo'n woordenfiguur. Functioneel of met een bedoeling gebruik ik de woorden, niet alleen die, maar alle woorden.
Daar zit ook nog iets Rotterdams in, daar ben ik geboren, dus de pleures en de tering zit nou eenmaal in mijn reactietaal ook al omdat ik op mijn zevende in Leerdam kwam wonen, plat Rotterdams praatte tot het boerentaaltje hier, en mij kon handhaven als straatschoffie, kampioen verspugen was ik en roken op mijn 12de.
Dat schoffie heb ik nog steeds, ik zwerf graag in een tijdloze omgeving, maar wanneer je ouder wordt zoals ik dan kun je niet goed meer zwerven, dan moet je loopdoel hebben, want anders val je op. Toch heb ik altijd een ouder stadsmuur in Leerdam waar ik uurtje op zit soms langer en dat doe ik al sinds ik was 10?
Nu ben ik 53 en dagelijks zoek ik mijn muur en kijk ik uit over de Linge en ben graag alleen.
dit getypt hebbende, je hebt nu het recht mijn reactie te verwijderen want ik heb respect voor je idee daarover.
Het is geen mogen, het is geen moeten, je moet doen wie je bent en proberen een ander daarin te laten functoneren als die ander, anders dan ik, hier "ik" anders dan jij.
Het is juist zo leuk dat we allemaal zo anders zijn, allemaal Erik Lellevelden was niks
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 01:39 04-10-2011 |
|
|
|
Aha, dus je beschikt tóch over een snufje humor, Erik? Je blijkt me nog te kunnen verbazen: ook een speldje voor jou.
|
|
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 01:33 04-10-2011 |
|
|
|
aha!
Dat is slim wel........
Hierbij moet ik wel onderscheiding geven, medaille opspelden en zo, allemaal heel statig en belangrijk etc, dat Haikuman zich zeer heldhaftig heeft gedragen tijdens de tweedaagsereactieverwijderingsoorlog. Niet alleen heeft hij zijn inzending verdedigd, maar ook loste hij het conflict op.
|
|
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 01:26 04-10-2011 |
|
|
|
Het is ook een reactie naar 88, die zich wat afvroeg.
Nou ja, wil ik natuurlijk 88 antwoord geven
Maar dat is heel moeilijk, want telkens istie weg?
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 01:25 04-10-2011 |
|
|
|
Weet je wat, Erik, déze laat ik - bij hoge uitzondering - staan. Zie je wel dat je het kunt? Gewoon even nadenken en normale taal bezigen (blijf oefenen).
|
|
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 01:25 04-10-2011 |
|
|
|
Koekoeman schreef:
Reactie gegeven door Haiku-man - 15:13 1-10-2011
Het enige wat Erik hier 'achterliet', was één schuttingwoord, dus geen inhoudelijke reactie. Heeft dus absoluut niets te maken met censuur, slechts met beschaving, zuivere taal, enz.
===
Ik schreef (verwijderd)
kutzooi
by the way, krijg ik nu ook een dank je wel
======
Ik schreef deze reactie direct na een koekoereactie
en wel deze
Reactie gegeven door Haiku-man - 13:20 1-10-2011
@ Aubrey: dankjewel, ook voor jouw maanbeschenen haiku.
@ Hanny: fijn om te horen, dankjewel.
Groet & mooi weekend verder!
==================
Erik vind zichzelf "verhelderend" om die koekoezooi een kutzooi te noemen. Ook was het verhelderend van Erik om die dankjewel-reacties eens flink aan te pakken.
Omdat koekoeman zijn inzending "opheldering" heeft genoemd, lijkt mij in dit verband "kutzooi" bijzonder ophelderend.
D R T
|
|
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 01:24 04-10-2011 |
|
|
|
ik wil gewoon een reactie op deze inzending geven
Maar dat lukt alsmaar niet!
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 01:23 04-10-2011 |
|
|
|
Erik lijkt een losgeslagen spoel... Ik ben trouwens al jaren dolgelukkig met mijn eigen vrouw (en kind), Milou!
|
|
Reactie gegeven door milou - 01:22 04-10-2011 |
|
|
|
Misschien kan Sheena advies geven, want nu lijkt het erop dat Haiku-man met de vrouw van Erik aan de haal is, die zich nu op die manier wil wreken...
Milou
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 01:21 04-10-2011 |
|
|
|
Erik, ik heb geen zin om als jouw 'reacties' stuk voor stuk te screenen op normale taal; gezien de hardnekkigheid waarmee je hier spam blijft plaatsen (inclusief die schuttingtaal), wis ik gewoon alles van jou onder deze haiku, om mezelf en alle andere weldenkende mensen alhier een hoop ellende te besparen.
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 18:50 03-10-2011 |
|
|
|
Haha, dankjewel Milou!
|
|
Reactie gegeven door milou - 18:50 03-10-2011 |
|
|
|
Dichter zijn oplichters ;)
Graag gelezen hoor
Milou
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 21:09 02-10-2011 |
|
|
|
Goed adviesje, Abel - ik volg het graag op!
|
|
Reactie gegeven door Abel Staring - 20:17 02-10-2011 |
|
|
|
Haiku-man, blijf verwijderen, het is je goed recht en wees zo sterker dan je stalker. En negeer hem verder, dat vind ie vreselijk...
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 15:23 02-10-2011 |
|
|
|
Lelie ontmaskert alleen zichzelf, Buigt, en toont zijn ware gelaat: de man die niet kan (of wil) communiceren.
|
|
Reactie gegeven door Buigt - 01:41 02-10-2011 |
|
|
|
verheldering
letters gaan uit
lelie ontmaskert een man
de karavaan blaft wat
En nooit, dus niet één keer, verandert er iets. De ontmaskerde zet zijn mombakkes weer op en gaat door alsof er geen echte japanners waren.
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 23:46 01-10-2011 |
|
|
|
Opnieuw gewist; je gedraagt je écht als een kleuter, meneertje. Mag ik mensen geen fijne dag meer wensen, of dankjewel zeggen? Geef eens antwoord op mijn reactie onder jouw laatste 'inzending', in plaats van deze schuttingwoorden (blijk van taalarmoede).
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 17:45 01-10-2011 |
|
|
|
Denk je écht dat ik niet weet wat een moraalridder is, beste 88? Maar noem mij gerust zo; in onderhavig geval is dat voor mij een geuzennaam. Geen schuttingtaal onder mijn inzendingen, en daarmee basta. Daar trek ik een streep, en dat zal ik altijd blijven doen.
"We zijn hier geen kleuterschool": helemaal mee eens, maar dit lijkt niet tot Eriks kleine wereldje door te dringen, en dus gebruikt hij schuttingtaal. Jammer, en bovendien een zoveelste brevet van onvermogen.
"Hier dringen wij mensen toch niets op?" Iets te suggestief, je vraag (evenals de in deze context karikaturale/snerende term 'moraalridder'). Moet ik het mij laten welgevallen dat Erik hier schuttingtaal aan míj opdringt?
"Lees eens tussen de regels door." In dit geval een volstrekt loos advies. Als Erik iets wíl zeggen, moet hij dat vooral doen (in normaal Nederlands). Ik sta iedereen graag te woord, maar niet als iemand - wie dan ook - zich niet fatsoenlijk uitdrukt. Leren we dat al niet vanaf de kleuterschool, als het goed is?
|
|
Reactie gegeven door 88 - 17:00 01-10-2011 |
|
|
|
niet mee eens, als dat zijn taal is, is dat zijn taal,lees eens tussen de regels door, en lees ook na wat een moraalridder is.. hier dringen wij de mensen toch niets op? multiple interpretatie, meningsuiting, we zijn hier geen kleuterschool..
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 16:54 01-10-2011 |
|
|
|
Boeren doet hij maar elders, en zijn tenenkrommende taalarmoede (lees: onvermogen tot normaal communiceren) mag hij elders etaleren, niet onder mijn inzendingen. Ik heb een gruwelijke hekel aan schuttingwoorden, en daarom: de wisser erover. Met "een goede feedback" heeft dat niets, maar dan ook niets te maken.
|
|
Reactie gegeven door 88 - 16:42 01-10-2011 |
|
|
|
nee, dan maak jij je moraalridder, als erik een boer laat, dan moest ie dat doen, wees blij dat je een goede feedback krijgt, lees gewoon tussen de regels door.. dat is de bedoeling..
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 16:13 01-10-2011 |
|
|
|
Het enige wat Erik hier 'achterliet', was één schuttingwoord, dus geen inhoudelijke reactie. Heeft dus absoluut niets te maken met censuur, slechts met beschaving, zuivere taal, enz.
|
|
Reactie gegeven door 88 - 16:04 01-10-2011 |
|
|
|
reacties wissen is niet heel erg slim haikuman, ik las het kritiekje niet, het is gewist.. nu kan ik niet meer meedenken en ga voor erik, die kan zich niet meer verdedigen omdat jij .. vul maar in..
werkt dat zo?, je moet op dit niveau echt niet meer bezig willen zijn met censuur, monddood maak je dan alleen jezelf..
oh ja
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 15:09 01-10-2011 |
|
|
|
Erik, bij hoge uitzondering heb ik je reactie gewist, omdat ik mezelf - en andere bezoekers - niet wil vergasten op ordinaire schuttingtaal. Bovendien wacht ik nog op een inhoudelijke reactie onder jouw laatste 'publicatie', want van leugens ben ik niet gediend.
P.S. Ik wist al dat je vocabulaire tamelijk beperkt is, dus daarvan hoef je mij hier echt niet meer te overtuigen.
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 14:20 01-10-2011 |
|
|
|
@ Aubrey: dankjewel, ook voor jouw maanbeschenen haiku.
@ Hanny: fijn om te horen, dankjewel.
Groet & mooi weekend verder!
|
|
Reactie gegeven door Hanny van Alphen - 14:12 01-10-2011 |
|
|
|
Eenvoud siert de haiku, en dit is er zo 1. Het mooie beeld is direct zichtbaar.
groet,
Hanny
|
|
Reactie gegeven door Aubrey - 14:08 01-10-2011 |
|
|
|
Mooi!
het licht dat hij zag
in inktzwarte duisternis
was de maneschijn
Groet van Aubrey.
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 10:37 01-10-2011 |
|
|
|
Dank voor dit mooie compliment, MarreK. Groet!
|
|
Reactie gegeven door MarreK - 10:17 01-10-2011 |
|
|
|
Zo eenvoudig en zo treffend. Je doet het wondergoed!
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 00:29 01-10-2011 |
|
|
|
Er is m.i. werkelijk niets ingewikkelds aan deze haiku, Abel. Je laatste suggestie is uiteraard juist: de golven lichten op omdat een wolk die de maan bedekte/'maskerde', wegdrijft. Groet!
|
|
Reactie gegeven door Abel Staring - 23:56 30-09-2011 |
|
|
|
Een wolk maskert de maan in het voorbijgaan
en voorbijgegaan ontmaskert de wolk de maan?
Bedoel je dat? Erg helder is je haiku niet.
Je blijft steken in een ingewikkelde beschrijving.
Golven lichten op omdat een wolk de eerder door hem
gemaskerde maan door zijn voorbijgaan ontmaskert?
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 19:42 30-09-2011 |
|
|
|
Kijk, dat geeft deze burger weer moed, Reepke!
|
|
Reactie gegeven door h.p.scharpach - 19:04 30-09-2011 |
|
|
|
maakt niet uit, de vorige die ik las von ik briljant...
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 19:03 30-09-2011 |
|
|
|
Volgende keer beter, Reepke. Groet!
|
|
Reactie gegeven door h.p.scharpach - 19:02 30-09-2011 |
|
|
|
nee, sorry, vin ik n onderprestatie, dit...
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 18:58 30-09-2011 |
|
|
|
Sorry, te lang in de zon gezeten - zie nu het verschil pas. Maar hoe de maan een wolk kan ontmaskeren, is mij een raadsel: wolken plegen nu eenmaal vóór de maan te drijven, en niet erachter ;-)
|
|
Reactie gegeven door Haiku-man - 18:57 30-09-2011 |
|
|
|
Ik snap (nog) niet wat je bedoelt, beste 88!?
|
|
Reactie gegeven door 88 - 18:51 30-09-2011 |
|
|
|
make a day dan staat er eens een keer een omgekeerde haiku
golven lichten op
de maan ontmaskert een wolk
in het voorbijgaan
|
De gedichten die ingezonden zijn op de website van de lettertempel en e.v.t. toekomst projecten die gekoppeld zijn aan de lettertempel blijven ten alle tijden eigendom van de feitelijke auteur van het gedicht. Zonder toestemming van de feitelijk auteur mogen de gedichten niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen op deze site en indien hier toestemming voor gegeven is door de feitelijke auteur het uitgeven van de gedichten door lettertempel zelf. Mocht er sprake zijn van misbruik van de content en de gedichten die gepubliceerd zijn op deze site door wat dan ook dan zullen er hoe dan ook (in samenspraak met de auteur) stappen worden ondernomen.
|
|